Ads by nuffnang

Friday, April 26, 2013

Aznil Nawawi beri kemeja T percuma......

Selesai tugasan dan makan tengahari d Ipoh,
maka kami pun baliklah ke ofis.

Dah menjadi satu kemestian, kalau balik
mesti singgah di R&R Tapah untuk membeli
buah jambu batu atau limau bali.

Dari kejauhan dah nampak kereta berlogokan
IM4U....

Saya beritahu krew mesti ada pemberian
kemeja T percuma dan ternyata benar....

Dan personaliti yang turut mengedarkan
kemeja T kepada penumpang mahupun
peniaga di R&R adalah Datuk Aznil Nawawi.

"Pak Nil......", saya menegur.

"Eh Chik Inn.... mai ambil tshirt ini, Chik Inn
dari mana ", dalam kesibukan melayan
peminatnya untuk bergambar, dia menyapa
saya.

Saya mendekati dia berbual seketika dan
senpatlah bergambar dengan sahabat lama
saya ini.

Saya mengenali Aznil sejak 1991 lagi ketika
kami sama sama menjadi wargakerja TV3
bersama Zakiah Anas, Azura Karim dan 5
lagi rakan.

Dari dulu hingga sekarang Aznil Nawawi yang
saya kenali sememangnya sahabat yang baik
dan penuh dengan kreativiti....

Berikutan saya sampai, kemeja T yang
diberikan tinggal saiz kecil saja, maka saya
pun berilah pada staf saya yang bersaiz kecil.

Dalam waktu terdekat ini Aznil agak sibuk
mengedar kemeja PEACE PROGRESS
STABILITY....dan esok dengarnya dia dan
beberapa rakan artis akan ke selatan
tanahair......

IM4U.........
 

 

Thursday, April 25, 2013

Kecil d mata kita..besar d mata mereka.....

Setelah dua hari saya off day selepas lebih tiga
minggu silih berganti bertugas di luar daerah,
hari ini saya kembali bertugas di luar daerah dan
kembali ke Ipoh, Perak.

Tugasan hari ini hingga esok adalah penggambaran
Potret Bersamamu bersama keluarga ibu tunggal
kepada tiga cahayamata iaitu Leong Chai Fong.

Fasa perubahan terhadap keluarga ini nak kata
bertukar dengan drastik tidaklah, tetapi nampak
lebih selesa dan riak kegembiraan terpancar
di wajah Chai Fong berbanding 6 tahun lalu.

Masih juga mengambil upah menjahit tapak
kasut dan menjual bunga tetapi dalam skil
yang lebih besar.

Dia kini mempunyai kereta kancil turut
mengambil upah mengambil dan menghantar
anak jiran ke sekolah mahupun tiusyen.

Tatkala membuat penggambaran di dapur,
Chai Fong sibuk hendak merebus telur.

Kami bertanya rebus telur untuk buat sambal
ke, sebaliknya dia menjawab untuk anak
bongsu Lee Zhen Wei.

Kebetulan hari ini hari jadi ke 13 Zhen Wei
dan mengikut kebiasaan keluarganya, tatkala
hari jadi, ibu perlu memasak dan memberi
anak makan telur rebus.

"Kak Fong tak bawa makan luar dan potong
kek ke untuk hari jadi anak", saya bertanya.

"Tak adalah, beri makan telur kira minta dia
sentiasa maju dan bahagia, kalau makan luar
banyak mau pakai duit maa..", jawab Chai Fong.

Bagi ibu tunggal ini, dana yang diterima
daripada sumbangan masyarakat prihatin
digunakan tanpa pembaziran.

Saya berpakat dengan krew untuk membuat
jamuan ringkas hari jadi Zhen Wei.

Kami menempah makan malam di sebuah
restoren terkemuka di Bandar Ipoh dan turut
membeli kek hari jadi.

Seronok melihatkan kedua dua anak Chai Fong
dan ibunya menikmati makan malam dengan
begitu selera.

Kejutan kek hari jadi buat Zhen Wei ternyata
membuatkan dia begitu gembira sekali.

Tidak putus putus ucapan terima kasih daripada
Chai Fong dan anak anaknya.

Tatkala menyambung sedikit lagi penggambaran
di rumah Chai Fong selepas makan malam, kami
tertarik dengan promo di kaca televisyen yang
berbunyi.....

'Kecil di mata kita....besar di mata mereka......'

Saya memberitahu wartawan saya Ainul, kenyataan
tersebut ternyata seperti ditujukan kepada kami
dan keluarga Chai Fong.......

Bagi kami hidangan pelbagai makanan sudah
agak biasa, tetapi bagi mereka terlalu bersyukur.....

Dengan wang kita boleh membeli pelbagai
benda, tetapi tidak dapat membeli kebahagian
dan kehidupan....

Menikmati makan malam yang begitu menyelerakan


Chai Fong dengan anak kedua dan ketiga

Tuesday, April 23, 2013

Blink...Blink tapi suka aktiviti lasak....

Dari Jumaat hingga Ahad, saya dan krew
Santai Bersama berada di Ipoh, Perak dan
Pulau Pinang untuk penggambaran dengan
satu lagi personaliti hebat dalam dunia
perniagaan yang berasaskan makanan
kesihatan iaitu Dato Dr Vida pengasas
Vida Beauty yang juga sinonim dengan
produk PAMOGA.

Di Ipoh, penggambaran pertama kami
lebih tertumpu kepada kerja kerja beliau
di pejabat.

Seterusnya ke rumah beliau dan
berhampiran kediamannya terdapat sebuah
lagi pejabat yang turut menempatkan
produk yang menanti untuk dihantar ke
kedai dan stokisnya.

Dato Vida lebih gemar berada di pejabat
berhampiran rumahnya untuk memudahkan
beliau memantau empat cahayamata yang
kian membesar.

Berikutan nama program pun  "Santai
Bersama" justeru fokus kami lebih kepada
masa santai yang dilakukan beliau.

Sabtu petang, kami di bawa ke Hard Rock
Hotel yang terletak di Batu Feringgi,
Pulau Pinang.

Pemandangan dari laut....

Pemandangan dari bilik penginapan

Hotel bertaraf berbintang bintang ini antara
lokasi kegemaran Dato Vida mengisi masa
lapang dengan anak anaknya....

Saya tertarik dengan kata-kata beliau,

"Sungguhpun saya ni nampak banyak
pakai blink blink, tapi jangan tak tahu saya
suka kepada aktiviti lasak...."

Sememangnya beliau dengan selamba
menunggang jetski bersama anak anaknya
dan yang paling membuat kami teruja,
keberanian beliau mencuba aktiviti
Para Sailing.

Para Sailing adalah aktiviti menaiki payung
terjun ditarik dengan bot laju.

Dato Vida bersedia untuk berlepas ke udara.....

Bersama jurukamera Khairul Azhar merakamkan
aktiviti Dato Vida dan anak anak....

Penerbit saya Fieza teruja melihat
Dato Vida mencuba Para Sailing, justeru
dia juga ingin mencuba.

Saya memberi peringatan kepada dia
bahawa perlu berhati hati kerana ia agak
berisiko.

Saya pernah mencubanya beberapa tahun
lepas dan cabaran paling ketara adalah
ketika mendarat.

Setelah Dato Vida mendarat dengan baik
di pesisir pantai, maka giliran Fieza bersama
staf Dato Vida, juga bernama Fiza bersedia
untuk berlepas.

Sungguhpun permulaan untuk terbang perlu
dibantu pengusaha aktiviti laut, kemudian
kedua dua mereka kelihatan gembira
melayang layang di udara.

Tatkala saya meneruskan penggambaran
dengan aktiviti Dato Vida dan anak anaknya,
kelihatan Para Sailing yang di naiki Fieza
hampir tiba ke pesisir pantai untuk mendarat.

Dari kejauhan saya dapat merasakan dia
tidak sempat mendarat dipesisir pantai kerana
terlalu awal menarik tali untuk mendarat.

Dan ternyata betul sangkaan saya..

Haaaa....... dan Kebabooommmmm diikuti
percikan air.

Mujurlah payung terjun tidak menutupi
mereka.....

Payung yang menjadi saksi Fieza mendarat di laut
bukan di pesisir pantai....

Beberapa minit selepas Fieza mendarat
di laut, satu pasangan lagi turut mengalami
nasib yang sama.......tapi mereka betul betul
di tengah laut.

Bagi pengusaha aktiviti ini sudah lali
dengan senario begini dan lazimnya
sebelum "terbang" mereka memberi
tips tips keselamatan.

Pagi Ahad semasa kami meneruskan
penggambaran, saya dimaklumkan seorang
remaja hampir pengsan di udara ketika
mencuba Para Sailing.

Kemungkinan remaja terbabit gayat berada
di tempat tinggi dan mujurlah dia bersama
rakannya.

Bagi saya tak kiralah apa aktiviti yang hendak
dilakukan, kita perlu yakin dan bertanya
pada diri sendiri kemampuan diri.

Apapun kami tabik dengan Dato Vida kerana
beliau "cool" saja malah ingin mencuba
sekali lagi tetapi ketika itu senja telah
melabuhkan tirai malam..........

Dato Vida bersama krew produksi Santai Bersama.....



Bergambar dengan anak perempuan tunggal Dato Vida
yang mesra dengan panggilan Che Bee......






 

Wednesday, April 17, 2013

Tidur dalam perjalanan.....

Sepanjang tugasan saya di Kelantan dan
Trengganu dari Jumaat hingga Isnin dan
sambung semalam ke Seremban, memang
tidak berkesempatan untuk berkongsi
coretan.

Balik hotel dah pukul 11 malam maka
teruslah merehatkan mental dan fizikal.

Faktor umur.......

Isnin semasa dalam pesawat dari
Kuala Trengganu ke Subang Airport,
sebaik pesawat berlepas, saya dah
terlentuk dan tetiba kedengaran...

"Tuan tuan dan Puan puan , kita telah
selamat mendarat.......' kedengaran suara
pramugari mengejutkan saya daripada
tidur.....

Tak sempat minum pun dalam pesawat
tersedar aja dah sampai....

Semalam balik dari Seremban, keluar
dari tol Seremban, masuk lebuhraya
terus lentuk dan yang peliknya dah nak
sampai Sri Pentas, tahu pulak terjaga ya....

Saya rasa kengkawan juga pernah
mengalami situasi sebegitu.....dan
tatkala nak sampai lokasi tersedar
sendiri...

Ketika membuat rakaman di kediaman
Raja Salmah Raja Daud, gembira melihatkan
perubahan ibu tunggal ini terutama rumah
yang dulu hampir roboh, kini tersergam
kukuh dan besar.

Pencapaian anak anak dalam pelajaran
juga membanggakan di mana keputusan
SPM Hizbullah, anak keempatnya
berjaya mendapat 8 A dan 1 B baru baru ini.

Ramzi yang mengambil jurusan 
kejuruteraan tahun 2 di UTM Skudai,
juga antara pelajar cemerlang.

Lazimnya bila cuti semester, Ramzi banyak
menghabiskan masa di masjid berhampiran
rumahnya dan tatkala masuk waktu solat,
selain melaungkan azan, dia juga kerap
mengimankan jemaah di kampungnya.

Tahniah Kak Salmah......
Dan yang pasti, hati dan perasaan Raja
Salmah bangga mempunyai anak anak
yang sentiasa mencari ilmu dunia dan
akhirat.


Ramzi dan ibunya turut terpilih mengerjakan
 Umrah Bersamamu tahun lepas.... 


Sebahagian daripada keluarga besar Raja Salmah
(Hizbullah berkemeja't hitam)

Terima kasih masyarakat Malaysia yang
sama sama membantu merubah kanvas
kehidupan golongan yang memerlukan....

 

Tuesday, April 9, 2013

Rezeki datang tak diundang..pergi tak disedari....

Salam dari Bumi Kenyalang...

Semalam mendarat di Kuching dari Kota Kinabalu
kira kira 9.15 malam dan terus mengambil teksi ke
hotel.

Beberapa "goncangan" di udara membuat hati kecil ini
suspen seketika kerana cuaca kurang baik akibat
angin dan hujan.

Semalam tak dapat "update" entri kerana perlu
mengedit skrip dan prebiu visual kiriman wargakerja
Potret Bersamamu.

Kecanggihan teknologi moden memudahkan banyak
perkara di mana tak perlu penerbit berada di studio
untuk prebiu sebaliknya tonton kiriman di emel sahaja.

Pagi tadi lokasi tugasan 'recce' atau tinjauan saya ke
Sebuyau kira kira dua setengah jam dari Kuching.

Pertemuan dengan keluarga Bersamamu Sharipah 
Salwah Wan Mashor tidak lah lama tetapi perjalanan
ke sana  termasuk menunggu perkhidmatan feri yang
mengambil masa panjang.

Saya ditemani Pak Mad atau Haji MAd, pesara Polis
yang banyak pengalaman.

Saya suka dengan nasihat Pak Mad kepada Salwah
berkaitan rezeki...

"Salwah, segala bantuan dan rezeki yang diterima
gunakan dengan sewajarnya, ingat rezeki datang
 tidak diundang, ia pergi tanpa disedari",
Pak Mad bermadah atau bercakap.

Benar kata Pak Mad, kadangakala kita tidak tahu tetiba
ada rezeki yang diperolehi tanpa diduga tetapi jangan
dibazirkan kepada perkara yang tidak perlu....

Satu lagi pesanannya,

"Sesibuk mana pun kita, jangan lupa solat....
Pelayaran kita jauh...sudah cukup ke bekalan kita....?

Renung renungkan.....

InsyaAllah dalam dua atau tiga minggu lagi saya akan
kembali ke Sebuyau untuk merakamkan kisah
perubahan keluarga Salwah.....

Perkhidmatan Feri mengenakan RM1 bagi sebuah kereta


Salwah bersama ibu dan anak bongsunya Syaful
Menggunakan perkhidmatan feri mempercepatkan
perjalanan darat ke Sebuyau


Sunday, April 7, 2013

Selamat tinggal Sabah....Hii Sarawak....

Semalam mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa
Kota Kinabalu kira kira 11.15 pagi.

Kami terus ke Kundasang untuk penggambaran
keluarga Yassin Somidin, petani bukit yang menetap
di kaki Gunung Kinabalu.

Sungguhpun hujan di sebelah petang, ia tidak
mengganggu penggambaran kami kerana banyak
dilakukan di dalam rumah.

Setelah mendaki bukit kira kira 10 minit sampai di
hadapan rumah Yassin.

Saya seolah olah tidak percaya daripada rumah
buluh yang hampir rebah tanpa bekalan air dan
letrik bertukar menjadi rumah batu yang dilengkapi
segala peralatan letrik seperti televisyen, petisejuk,
radio,pemain dvd.

Wajah Yassin dan isterinya Kelopis turut terpancar
kegembiraan.

Seorang daripada anaknya melanjutkan pelajaran
di pusat pengajian tinggi di Kuala Lumpur dalam bidang
teknologi maklumat.

Manakala tiga lagi anak perempuan yang bersekolah
menunjukkan peningkatan yang baik dalam pelajaran
masing masing.

Bagaimanapun sudah menjadi kelaziman anak yang
sulong atau kedua sering berkorban demi keluarganya.

Anak sulongnya James masih menjadi malim gunung
dan terus membantu memantapkan ekonomi keluarga.

Annie selepas menamatkan tingkatan lima, mengikut
jejak langkah abangnya mencari pekerjaan dan ingin
memastikan adik adiknya berjaya melangkah ke
menara gading.

Yassin bijak menggunakan sumbangan yang diterima
dengan membuat rumah, membeli tanah untuk bercucuk
tanam dan simpanan pelajaran anak anaknya.

Penggambaran bersama keluarga Yasin hingga petang
tadi.


Yassin boleh tersenyum lebar dengan perubahan
kehidupannya kini..

Terus menyuntik semangat kepada Yassin dan
anaknya Annie

Dari Kundasang kami terus ke Kota Kinabalu.

Dan sampai pun kira kira 8 malam, Pak Kassem
jurukamera dan wakil TV3 Sabah, terus mengajak
saya dan wartawan Ainul makan malam.

Kalau di Sabah ini bab makanan lautnya memang
terbaik, segar, murah dan pastinya menyelerakan.

Dan kategori pemenang makan paling berselera
adalah Ainul, yang pertama kali menjejakkan kaki
di Bumi Negeri Di Bawah Bayu.

Dia memang suka makanan laut....jadi rezeki
jangan di tolak.....

Esok pagi Ainul akan balik terus ke Kuala Lumpur
manakala petang esok saya akan ke Kuching, 
Sarawak pula.......



Ikan segar terus diambil daripada peraih...




Juara Makanan Laut......






Friday, April 5, 2013

GUNUNG KINABALU MENGGAMIT KEMBALI.....

 
Sebentar tadi saya patut ke apartmen anak
sedara saya di tengah tengah bandaraya
tetapi terbantut kerana menguruskan
beberapa perkara di ofis dan juga dek
kerana kesesakan lalulintas.

Rata rata saya dengar petang ini banyak
kawasan di Lembah Klang begitu sesak,
nak kata hujan tak pulak.....

Tahniah Hisham Halim dan isterinya Maya 
kerana mendapat puteri pertama mereka
yang dinamakan Misha.

Seorang lagi cucu sedara saya, tapi 
Grandma Inn terlalu sibuk sangat hinggakan
Misha dah berumur satu bulan dua hari tetapi
Grandma Inn tak sempat tenguk secara
langsung.

Tenguk gambar aja......

Sori lah cucunda....InsyaAllah minggu depan
kita jumpa ya.......

Esok sesudah subuh saya akan ke Sabah
selama tiga hari dan seterusnya dua hari
di Sarawak.

Di Sabah saya akan ke Kundasang untuk
menziarahi keluarga Yassin Somidin petani
bukit yang pernah dipaparkan dalam musim
pertama Bersamamu tahun 2005.

Kisah keluarga ini antara yang benar benar
menyentuh hati kecil saya dan pernah saya
kongsikan dalam entri sebelum ini.

Kisah anak anaknya yang menghirup
nasi berlaukkan air dan garam....

Dengan sumbangan masyarakat prihatin,
khabarnya perjalanan kisah hidupnya
banyak berubah.....

Saya memang teruja untuk bertemu dengan
anak anak angkat saya yang kediamannya
di bawah kaki Gunung Kinabalu.....

Jika ada kemahuan pasti ada jalan menuju
kebahagian......

Ni photo zaman muda semasa berjaya mendaki
Gunung Kinabalu....

 

Thursday, April 4, 2013

Bertemu penyanyi.....PadaMU Ku Bersujud.......

Lazimnya kalau rakan rakan membaca entri
coretan saya terdahulu, pasti terdengar lagu
PadaMU Ku Bersujud nyanyian penyanyi dari
negara seberang iaitu Afgan.

Tapi saya tak tahulah apa dah jadi dengan
blog saya kini sebab lagu terbabit tidak lagi
kedengaran.....

Nanti ada masa lapang saya akan cuba
perbaiki "setting" blog saya ini atau akan
meminta bantuan daripada yang pakar....

Tengahari tadi semasa ada perbincangan
seketika di bilik tamu studio B, tetiba
seorang remaja keluar dari studio setelah
menjadi tetamu Wanita Hari Ini - WHI.

Beberapa wargakerja Media Prima dok
sibuk bergambar dengan pemuda terbabit.

Justeru saya pun bertanyalah pada member
siapakah gerangan yang menjadi rebutan
untuk diabadikan potretnya.....

Rupanya remaja itu adalah Afgan....

Saya pun pada mulanya tak perasaan.....
tapi ambil jugalah kesempatan untuk
bergambar dengannya.....

Menghayati lirik lagu PadaMu Ku Bersujud
ternyata boleh bergenang airmata dibuatnya
 .......dan rasa terlalu kecilnya diri kita.....

"Ampuniku Ya Allah...
 yang sering melupakanMU..
 saat kau limpahkan kurniaMU...
 dalam sunyi aku bersujud....

 KAU tempatku meminta...
 KAU beriku bahagia...
 jadikan aku selamanya...
 hambaMU yang selalu bertakwa....."


Salam daripada Afgan buat peminatnya......

Wednesday, April 3, 2013

Sepetang bersama Norish Karman....

Petang tadi saya dan Nuraeshah Malik
(bos besar bahagian Lifestyle Magazine-PWS)
ada temujanji dengan Norish Karman atau
mesra dengan panggilan NK.

Sambil minum petang, kami berbincang
mengenai satu program baru yang ada
kaitan dengan membantu golongan yang
memerlukan seperti Bersamamu......

Mula mula jumpa NK nampak macam
ada sesuatu yang berlainan pada dirinya...

Bila diperhatikan betul betul, rupanya
dia potong rambutnya beberapa hari
lepas.

Sebelum ini rambut NK panjang hampir ke
paras pinggang.

"Chik Inn ambil gambar ini kira ekslusif
tau, tak ada jurugambar lain snap photo
NK dengan imej rambut pendek ini lagi",
NK yang sememangnya peramah tersenyum
bila saya kata nak ambil gambarnya.

Senyum...senyum....


InsyaAllah jika segala perancangan berjalan
lancar, penggambaran untuk program baru
di bawah tajaan PAMOGA yang diasaskan
Datuk Dr Vida bermula pada pertengahan
Mei ini.

Nak tahu apa nama program dan konsep
seterusnya......tunggu........akan datang
di TV3 tidak lama lagi......




 

Tuesday, April 2, 2013

KEM REMAJA BERSAMAMU 2013....

Semalam seorang daripada anak Bersamamu
saya Fahmi Jamil yang menyambung
pelajaran di UITM Puncak Alam, Shah Alam,
"tweet" bertanya entri kisah Kem Remaja
Bersamamu 2013.

Untuk memenuhi permintaan "anak- anak"
saya maka hari ini dikongsikan sedikit
coretan mengenai kem dan gambar di sebalik
Kem Remaja yang diadakan 3 hari 2 malam di
Brindley Training & Camp,Port Dickson,
Negeri Sembilan.

Seramai 50 peserta dipilih terdiri daripada
anak anak Bersamamu mahupun daripada
Rumah Kebajikan Anak Yatim/ Miskin yang
pernah dipaparkan.

Lapan lagi peserta adalah anak anak peminat
Bersamamu yang terpilih daripada Facebook
Bersamamu.

Ini adalah kali keempat diadakan Kem Remaja
Bersamamu dan tujuan utama diadakan kem
ini untuk :-

-Pembentukan sahsiah dan jatidiri

-Membina kekuatan mental dan fizikal

-Penetapan pemikiran ke arah penghayatan
 nilai positif

-Penerapan nilai murni,sahsiah Islamiah                          
 dan adab mulia    

-Menerapkan sikap menghormati ibubapa,
 guru serta rakan
  
Juga melahirkan pelajar cemerlang bukan
sahaja dari sudut akademik tetapi
merangkumi kecemerlangan dalam akhlak,
budi bahasa, displin dan berdedikasi.

Hari pertama kami perhatikan beberapa peserta
pada mulanya agak pendiam dan tidak mahu
bercampur di antara satu sama lain.

Menjelang sebelah malam, kemesraan antara
mereka sudah mula terjalin.

Buat pengetahun Fahmi, Munirah dilantik
sebagai penghuluwati.

Manakala Ayie, anak Ramjan Bibi dari
Ampangan, Negeri Sembilan dilantik
sebagai penghulu...

Sifat tanggungjawab dan dedikasi Munirah 
terserlah dan saya pasti dia akan mengikuti
jejak langkah kakaknya Fatin dan abangnya
Fahmi untuk melanjutkan pelajaran ke
menara gading.

Beberapa peserta lain juga tidak kurang
mempunyai kelebihan dan keistimewaan
tersendiri yang dalam perhatian kami.

Antara peserta yang sentiasa menjadi
tumpuan lensa kamera kami,
adalah Huzaifah Mohamad, anak kepada
ibu tunggal dari Johor, Norashikin Karim.

Sungguhpun umurnya baru 9 tahun,
Huzaifah pelajar Tahfiz di Kota Tinggi,
bersungguh sungguh dalam melakukan
pelbagai aktiviti baik di pinggir hutan,
di kelas mahupun aktiviti di laut.

Pastinya terima kasih kepada pihak penaja
iaitu Syarikat Faiza Sdn Bhd, Vida Beauty,
Tesco serta Adabi yang turut memberi
kerjasama menjayakan Kem Remaja
Bersamamu ini.

Juga KelabTriton Tuners Malaysia yang
mengambil dan menghantar peserta dari
kediaman masing masing.

Sesungguhnya Allah sahaja yang akan
membalas budibaik anda semua
mengembirakan anak anak Bersamamu ini...

Relak dik....jangan risau....jalan perlahan lahan....

Aktiviti dalam kelas...


Selepas aktiviti Flying Fox....Huzaifah paling kecil...

Mendengar arahan dengan begitu khusyuk sekali......


Aktiviti membina rakit di tepi pantai....

Gembira dapat berjumpa dengan "anak-anak' saya.....

Ini anak anak terlebih saiz adalah krew saya....

 

Krew Produksi bersama pakar motivasi.......

Penyampaian hadiah dari penaja Datuk Dr Vida...


Monday, April 1, 2013

Santai Bersama...Tan Sri Rafidah Aziz...

Lazimnya semasa kat ofis, semangat
sangat bila balik rumah nak update entri.

Tapi bila dah sampai rumah,lewat malam
pulak tu,  apalagi memang tak lalu nak
menghadap depan komputer.

Maka kekadang berhari harilah tak ada
coretan untuk dikongsi.

Entri hari ini adalah kisah penggambaran
saya dan wartawan Santai Bersama..iaitu
Linda Said.

Jumaat lepas Tan Sri Rafidah Aziz, seorang
tokoh yang tak pernah saya kenalkan sebab
beliau memang dikenali ramai sebagai
Menteri yang berkaliber, meluangkan masa
untuk dirakamkan disebalik tabir dan
waktu santainya.

Satu yang menarik perhatian kami dan
mungkin ramai bagaikan tidak percaya
bahawa Tan Sri Rafidah suka membeli
belah di Kenanga Wholesale City.

"Baju yang saya pakai ini beli kat sini tau,
harga berpatutan dan kualiti pun boleh tahan
juga", Tan Sri Rafidah memberitahu kami
sambil memegang lengan baju yang
dipakainya.

Beberapa kedai yang beliau masuk
sememangnya telah sediamaklum dengan
citarasa Tan Sri Rafidah.

Mereka terus menunjukkan baju baju 
yang menarik coraknya yang sering
menjadi pilihan.

Begitu juga dengan kasut.

Sebagai orang yang berpengalaman,
Tan Sri Rafidah tidak henti henti memberi
panduan dan berkongsi cerita mengenai
kehidupan, kebahagian dan berbelanja
dengan cara bijak..

Baginya setiap barangan yang hendak
dibeli perlu pandai memilih dan kadangkala
satu satu pakaian itu harga sememangnya
sederhana tetapi jika pandai dipadan atau
"Mix and Match" seperti beli di butik
berjenama luar negara.

Gambar kenangan krew bersama Tan Sri Rafidah.....
(baju yang dipakai dibeli dikedai ini)

Tan Sri Rafidah menunggu saiz kasut yang sesuai....

Di sebelah petangnya pula, kami dibawa
ke sebuah Kelab Golf terkemuka di
Lembah Klang.

Baru memukul beberapa biji bola golf,
hujan dan sesekali petir menyambar, membuat
kami terpaksa menghentikan penggambaran.

Tan Sri Rafidah bersama suaminya mengajak
kami minum petang.

Kek aiskrim yang dijamu memang terbaiklah.....

Dalam keadaan kami berselera menjamah
kek ais krim, beliau turut menasihatkan kami
dalam setiap tugas yang dibuat pastikan rancang
waktu dan kerja dengan teratur.

Perlu ada rehat yang cukup, ada waktu untuk
keluarga dan diri sendiri.

Seorang individu yang begitu menepati masa,
sekilas pandang nampak macam garang tetapi
Tan Sri Rafidah juga seorang yang agak
kelakar....dan tak gering gusi kami dibuatnya.

Jika ada kelapangan dan ingin mengetahui erti
santai bagi Tan Sri Rafidah Aziz, rakan rakan
boleh menonton program baru "Santai Bersama.."
pada 30 April 2013 jam 11.30 tengahari......


 
 
Terima kasih Tan Sri meluangkan masa selama
3 hari untuk penggambaran Santai Bersama...
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...