Ads by nuffnang

Wednesday, April 16, 2014

Terlelap dan terpingga pingga....

Pernahkah rakan rakan mengalami suasana
terlelap sekejap dan bila terjaga macam tak tahu
berada di mana ......

Dalam waktu terdekat ini beberapa kali saya
mengalami senario sebegitu.

Khamis lepas dalam perjalanan ke Pulau Pinang
menaiki van TV3, saya duduk di kerusi depan
menemani pemandu kami Pak Ya.

Kru lain seperti biasalah kalau perjalanan jarak
jauh tak sampai setengah jam kenderaan bergerak
terus dilamun mimpi.

Mereka tak mahu duduk di depan kerana tak
mahu layan pemandu, justeru sayalah jadi mangsa.

Dua jam pertama masih gigih melawan mata dan
berbual dengan pemandu, masuk Kuala Kangsar,
terus terlentok.

Rasa saya tak sampai 20 minit terlentuk, saya
tersedar dan terus "black out".

Beberapa kali menggelengkan kepala baru sedar
rupanya di dalam van.

Balik Sabtu, nasib baik air ada di apartmen, saya pun 
sibuk mengisi air dan tidur pun hampir pukul dua pagi.

Rasanya baru tertidur tetiba terjaga daripada
lamunan tidur,  kepala terus "blank dan blurr"........

"Aku ni kat mana?????"macam berada di dunia lain....

Beberapa ketika lepas tu baru tersedar rupannya
kat rumah......

Semalam pun semasa dlm pesawat dr Subang Airport
ke Johor Bahru, tatkala terjaga dari terlelap seketika
memang "blank' dan terpinga-pinga.....

Berisytihar beberapa kali nak mengingatkan keadaan...

Mungkin faktor umur... juga terlalu penat menjadikan
diri tak keruan kot.....

Rakan rakan pernah juga mengalami apa yang saya
alami??????

 

5 comments:

  1. Cik in letih sangat kot tu yang blur bila bangun

    ReplyDelete
  2. Moga cik Inn sihat hendakNYA..
    Banyakkan rehat cik Inn.. cik Inn penat tak cukup rehat tu..

    ReplyDelete
  3. Akak pn macam Cik Inn juga. Ada masa bila bangun sesi terpinga pinga dok fikir kat manalah masa tu...muga cik Inn sejahtera selalu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...