Ads by nuffnang

Sunday, March 1, 2015

Lembaran sejarah diri ini dan Mesyuarat PIBG...........

Kisah Semalam.....

Bab menghadiri mesyuarat, perkongsian 
pengalaman atau apa apa majlis tak kira di 
mana saja saya dijemput memang dah biasa.

Tapi semalam membuka satu lembaran baru
dalam kamus hidup saya tatkala dijemput
untuk menghadiri dan sekaligus merasmikan
majlis terbabit.

Mesyuarat Agung PIBG SK Yaacob Latif (1)
kali ke 41........

Sangkaan saya, kehadiran saya ke Sekolah 
Kebangsaan Yaacob Latif 1 di Jalan Peel, 
Kuala Lumpur lebih kepada perkongsian 
pengalaman yang kerap saya hadiri......tetapi
ternyata mengejutkan saya......

Dah rasa macam YB lah pulak.....

Diarak masuk ke Dewan Terbuka sekolah dengan
bunga manggar lagi......

Sebelum merasmikan majlis, saya perlu memberi
sepatah dua kata..... 

Bab ni yang pada mulanya buat jiwa saya kacau 
seketika kerana tidak menyediakan teks ucapan 
sebaliknya "power point" perkongsian pengalaman....

Bagaimanapun Alhamdulillah...

Allah swt mempermudahkan tutur bicara saya......

Majlis yang diadakan sangat signifikan dan mampu 
memupuk kerjasama erat di kalangan PIBG dan 
sekolah juga dengan pelbagai agensi badan korporat, 
swasta, awam dan juga bukan kerajaan (NGO)....

Kehadiran saya selain mewakil program BERSAMAMU 
saya turut mewakili Yayasan Alummiyah yang sering
bekerjasama dengan kami untuk menghulurkan 
sumbangan kepada insan yang memerlukan.

Sambutan wargakerja sekolah saya dahului dengan
terima kasih.....terutama kepada Guru Besar
Tuan Haji Ghazali juga tenaga pengajar.

Seronok tengok pelajar pelajar buat
persembahan dan ia mengembalikan nostalgia 
saya ketika di sekolah rendah "berpuluh'
tahun lalu.......  

Juga terima kasih pada pemandu merangkap
pembantu peribadi merangkap adik saya 
Teh Syuhaida Sharip yang menemani saya 
ke majlis terbabit.

Saya pengalaman yang sungguh berharga.... 

Tahniah SK Yaacob Latif (1).......

In sya Allah kita akan bekerjasama lagi di
masa mendatang.......


Sepatah dua kata dah jadi berpuluh puluh
patah perkataan

Persembahan yang mencuit hati 
Pukulan gong tanda Mesyuarat PIBG dirasmikan.....
Teh Syuhaida dijemput untuk menyampaikan
hadiah cabutan bertuah...
.

Sunday, February 22, 2015

Sebulan bersama Nasi lemak Kopi O....

Sungguh cepat masa berlalu, Februari akan
melabuhkan tirainya tidak lama lagi....dan
Mac muncul dengan pelbagai lagi kisah....

Saya juga genap sebulan menyelaras program
bual bicara pagi Nasi Lemak Kopi O -NLKO di
TV9.

Rutin harian saya juga telah bertukar....

Lazimnya hujung minggu kalau tiada ke luar
daerah untuk penggambaran Bersamamu, usai
Subuh saya akan ke taman berdekatan dengan
kediaman saya untuk beriadah dan diikuti
menikmati sarapan pagi di restoren pilihan...

Tapi sejak sebulan lalu, usai solat Subuh, hujung
minggu, terus ke Sri Pentas untuk menyelaras NLKO.

Alah bisa tegal bisa.... In sya Allah lama kelamaan
saya akan biasa dengan rutin ini.

Berikutan kebanyakan wargakerja NLKO memang
dah lama mengendalikan program ini, justeru saya
memantau dengan kadar yang minima....

Seperti MHI, NLKO juga kerap mengundang
artis atau selebriti sebagai tetamu, jadi selesai siaran
langsung, jika mereka belum meninggalkan set,
dapatlah saya mengambil kesempatan bergambar
dengan mereka.

Saya ini nak kata suka sesangat ambil gambar tu
tak lah juga....boleh lah sikit sikit...

Yang sebenarnya ketika ini saya sedang menyiapkan
buku mengenai kerjaya saya...itulah sebab saya
banyak mengabadikan potret bersama personaliti
mahupun selebriti.......



Bersama Winnie K dan Angeline Tan
"Very Goat Year"

Bersama Dato Seri Dr Vida ....
"Qu Puteh - Barulah Puteh..."

Rahmad Mega
Tamu NLKO pagi tadi....
Sempat bergambar dengan Anuar Zain
ketika menjadi tamu MHI





Monday, January 26, 2015

Kejutan kisah semalam.......

Entri hari ini berkaitan kisah semalam.

Usai siaran langsung Nasi Lemak Kopi O (NLKO) dan
bersarapan dengan krew produksi... (tak makan nasi lemak
tapi tosai telur dengan teh tarik), kami mengadakan
mesyuarat utk "post mortem" siaran NLKO pada Jumaat,
Sabtu dan Ahad.

Ia adalah mesyuarat pertama kali saya sebagai pengerusi,
setelah diamanahkan untuk menyelaraskan program
temubual yang ke udara di TV9 jam 8 hingga 10 pagi.

Beberapa perkara berbangkit mahupun tugasan akan datang
dikongsi bersama.....

Berikutan saya akan bercuti dari Khamis ini hingga Isnin
depan (perancangan dah lama buat...)maka banyak jugalah
dibincangkan...

Selesai mesyuarat saya terus ke Jenjarom, Selangor untuk
menghadiri majlis persandingan ahli keluarga Bersamamu
yang pernah dipaparkan pada tahun 2005.

Tahniah pada kedua mempelai Nizam dan Zulaiha, semoga
bahtera perkahwinan yang dilayari kekal hingga ke Jannah.

Berikutan saya sampai agak lewat, beberapa keluarga
Bersamamu yang hadir telah pulang..

Agak sedih juga saya tak dapat berjumpa mereka...
bukan mudah nak berkumpul beramai ramai....

Yang membuat saya lebih terharu tatkala tuanrumah
membuat kejutan menyanyikan dan menyediakan kek hari
jadi kepada saya......

Subhana Allah,... bergenang air mata saya di kelopak mata
dengan ingatan dan keikhlasan Kak Ani dan Wak Mansor
mengingati tarikh lahir saya sungguhpun telah beberapa hari
berlalu.

Bagi saya yang umur semakin bertambah ibarat kata "rumah
kata pergi, kubur kata mari" sambutan dan memotong kek
bukan satu kemestian seperti zaman kanak kanak dulu.

Apapun saya menyampaikan ucapan ribuan terima kasih
kepada Kak Ani dan Wak Mansor...yang meraikan ulangtahun
saya bersama jemputan lain.

"Alaaa ni sikit aja, TV3 Bersamamu, Lin dan kru  banyak
bantu Kak Ani dan keluarga', Kak Ani terus memeluk saya.....

Kak Ani antara contoh keluarga yang satu masa dahulu
ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Namun dengan bantuan dan sumbangan yang diterima
daripada masyarakat prihatin ternyata dia dan keluarga
telah keluar daripada kepompong kemiskinan......

Alhamdulillah..... hendak seribu daya.........

Terima kasih juga pada staf produksi Bersamamu yang
mulanya nak menyanyi lagu Hari Jadi pada saya tetapi
saya menolak dan terus memotong kek yang disediakan.

Juga buat adik saya yang berjaya dapat MSS Norlizah
Yusoff atau cikgu atas kiriman hadiah istimewa petang
tadi.......

Doa saya mengiringi kalian semua.......

Terima kasih Allah swt menemukan saya dengan insan
insan yang berhati mulia........

Pengantin lelaki adalah anak pasangan Kak Ani dan Wak Mansor

Terima kasih adik adik...ada seorang lagi dah balik....

Suka  dapat jam di atas.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...