Ads by nuffnang

Tuesday, April 22, 2014

Pasar Karat Yang Tak Berkarat......

Perkongsian saya utk hari ini masih lagi berkisar
di sekitar Johor.

Bagi penduduk di Johor khususnya di Johor
Bahru, Pasar Karat memang tidak asing lagi.


Sebahagian daripada koleksi "barangan lama"
Saya memang dah lama tahu mengenai Pasar Karat,
kadangkala dalam kenderaan syarikat melintasi
saja kawasan terbabit.

Kebetulan tugasan kali ini, hotel yang kami menginap
adalah Hotel Puteri Pacific, maka tak lah jauh sangat
kalau berjalan kaki dr hotel.

Jumaat malam Sabtu, usai tugasan membawa anak
anak Bersamamu ke Hello Kitty Town di Nusa Jaya,
naik ke bilik seketika, dalam jam 11.00 malam
saya dan wartawan Teh Syuhaida merondalah
di Pasar Karat......sampai kul 1.15 pagi.

Bersama anak anak Bersamamu di Hello Kitty Town
dengan karektor Bannie.....

Punyalah besar kawasan ini dan beroperasi hingga
kira kira jam 4 pagi.

Macam macam yang dijual sama seperti konsep
Uptown di Lembah Klang....

Pusing punya pusing nak cari lah yang dikatakan
barang karat atau antik, tapi tak juga jumpa...

Teh dan saya bukanlah fanatik barangan antik atau
lama tapi kalau ada yang berkenaan mahu juga
angkut balik.....

Saya bertanya seorang daripada penjual di mana
untuk mencari barangan lama....

Dia memberitahu kawasan yang dikatakan menjual
"barangan karat" tidak jauh daripada kemah jualannya.

Memanglah jumpa tapi barangan yang antik tak lah
banyak seperti dalam pemikiran kami.


Teh melayan peminatnya ingin bergambar dengannya di
Pasar Karat



Lazimnya kalau sebut pasar karat, antik atau
flea market, macam macam barangan koleksi lama
yang dijual.

Tak pa lah.....yang penting terubat rindu saya
lebih 5 hari tak jumpa "Adam Iskandar' tapi
jumpa suku sakat nya yang turut dijual di
Pasar Karat ini......

Bersama suku sakat "Adam "
 

1 comment:

  1. wah.. cantiklah seterika tu..
    seterika arwah wan saya ntah kat mana dah sekarang..
    nak carik buat koleksilah seterika tu.. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...