Ads by nuffnang

Monday, October 6, 2014

Cuti cuti dan "selfie selfie".....

Saya pasti ramai di kalangan sahabat telah
kembali ke rumah masing masing dari kampung
kerana esok dah mula kerja.....dan anak anak
mula bersekolah......

Semalam usai Solat AidilAdha, saya ke rumah
abang saya, tak berapa jauh dari rumah arwah mak.

Anakbuah saya Ika dan Tira merenget mengajak
saya bercuti dengan mereka......

Lazimnya setiap tahun memang saya bercuti dengan
mereka juga anak anakbuah yang lain dan yang
paling seronoknya percutian saya ditaja oleh mak
bapak mereka lah.....

Syukur Alhamdulilllah.....rezeki.......

Tapi semalam mereka dah pakat nak "pau' saya....
tapi dekat aja ke Singapura......nak ke Universal
Studio atau USS.

Lepas tu nak singgah JPO....shopping katanya....

Ok lah bila jari jemari saya dah ok...in sya Allah
saya akan bawa mereka....(kena semak baki di
kad kredit lah jawapnya)......

Saya dah tiga kali ke USS tu....sekali kerana tugasan
Bersamamu Penuhi Impian dan selebihnya bercuti.....

Tapi masa saya bercuti dengan tiga staf dan dua
pelatih industri Mei lepas paling haru biru dibuat......

Berikutan ia satu percutian maka lebih kepada
kembara dengan adik adik, tiada jurang antara bos 
dan staf........

Kami ke Singapura menaiki keretapi dan balik
menaiki bas.....

Sesekali buat aktiviti sebegitu hilangkan tekanan
kerja dan merapatkan lagi silaturahim di antara
satu sama lain.......

Kebetulan masa tu deman "selfie" sedang berleluasa,
pantang ada aktiviti menarik asyik nak bergambor
aja.....macam saya tulis sebelum ini kalau pakai
filem tak larat nak cuci gambarlah.......

Lepas dah ambil banyak banyak gambor maka apa
lagi masing masing pun buat "collage" dan hantar
kat saya........

Lepas ni kalau saya ke USS lagi, berselfie dengan
anak anakbuahlah pulak....

Bab selfie ini bukan aja di kalangan remaja, malah
mak mak dan bapak bapak pun apa kurangnya....

Setuju tak sahabat.......

Pelbagai aksi dirakamkan....

Andai HP blh berkata kata......
"ASYIK ASYIK MUKA DEPA AJA...."

Teh, Liza, Almaz, Fatin dan Khyra...
masing masing ada gaya tersendiri....




 

3 comments:

  1. Hamboiiiii selfieeeee...hahaha

    ReplyDelete
  2. hehehe....seronoknya bercuti kan. saya nie dah lama pasang angan2 nak ke USS tapi masih tak berpeluang lagi

    ReplyDelete
  3. sama macam saya.. mak budak yang hover berselfie.. siap paksa anak2 berselfie sekali.. hehehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...