Ads by nuffnang

Monday, January 26, 2015

Kejutan kisah semalam.......

Entri hari ini berkaitan kisah semalam.

Usai siaran langsung Nasi Lemak Kopi O (NLKO) dan
bersarapan dengan krew produksi... (tak makan nasi lemak
tapi tosai telur dengan teh tarik), kami mengadakan
mesyuarat utk "post mortem" siaran NLKO pada Jumaat,
Sabtu dan Ahad.

Ia adalah mesyuarat pertama kali saya sebagai pengerusi,
setelah diamanahkan untuk menyelaraskan program
temubual yang ke udara di TV9 jam 8 hingga 10 pagi.

Beberapa perkara berbangkit mahupun tugasan akan datang
dikongsi bersama.....

Berikutan saya akan bercuti dari Khamis ini hingga Isnin
depan (perancangan dah lama buat...)maka banyak jugalah
dibincangkan...

Selesai mesyuarat saya terus ke Jenjarom, Selangor untuk
menghadiri majlis persandingan ahli keluarga Bersamamu
yang pernah dipaparkan pada tahun 2005.

Tahniah pada kedua mempelai Nizam dan Zulaiha, semoga
bahtera perkahwinan yang dilayari kekal hingga ke Jannah.

Berikutan saya sampai agak lewat, beberapa keluarga
Bersamamu yang hadir telah pulang..

Agak sedih juga saya tak dapat berjumpa mereka...
bukan mudah nak berkumpul beramai ramai....

Yang membuat saya lebih terharu tatkala tuanrumah
membuat kejutan menyanyikan dan menyediakan kek hari
jadi kepada saya......

Subhana Allah,... bergenang air mata saya di kelopak mata
dengan ingatan dan keikhlasan Kak Ani dan Wak Mansor
mengingati tarikh lahir saya sungguhpun telah beberapa hari
berlalu.

Bagi saya yang umur semakin bertambah ibarat kata "rumah
kata pergi, kubur kata mari" sambutan dan memotong kek
bukan satu kemestian seperti zaman kanak kanak dulu.

Apapun saya menyampaikan ucapan ribuan terima kasih
kepada Kak Ani dan Wak Mansor...yang meraikan ulangtahun
saya bersama jemputan lain.

"Alaaa ni sikit aja, TV3 Bersamamu, Lin dan kru  banyak
bantu Kak Ani dan keluarga', Kak Ani terus memeluk saya.....

Kak Ani antara contoh keluarga yang satu masa dahulu
ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Namun dengan bantuan dan sumbangan yang diterima
daripada masyarakat prihatin ternyata dia dan keluarga
telah keluar daripada kepompong kemiskinan......

Alhamdulillah..... hendak seribu daya.........

Terima kasih juga pada staf produksi Bersamamu yang
mulanya nak menyanyi lagu Hari Jadi pada saya tetapi
saya menolak dan terus memotong kek yang disediakan.

Juga buat adik saya yang berjaya dapat MSS Norlizah
Yusoff atau cikgu atas kiriman hadiah istimewa petang
tadi.......

Doa saya mengiringi kalian semua.......

Terima kasih Allah swt menemukan saya dengan insan
insan yang berhati mulia........

Pengantin lelaki adalah anak pasangan Kak Ani dan Wak Mansor

Terima kasih adik adik...ada seorang lagi dah balik....

Suka  dapat jam di atas.....

4 comments:

  1. ALHAMDULILAHHH.. jasa dikenang dear..

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Lahir Chik Inn.
    Moga sentiasa kuat dan sihat dalam menjalani kehidupan seharian hendakNYA.

    ReplyDelete
  3. assalamualikum, kaknoor singgah follow chik Inn, semoga didalam rahmat ALLAH hendaknya ya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...