Ads by nuffnang

Wednesday, February 1, 2012

"Saksi Maut" - Terima kasih rakan rakan.....

Semalam rancangan terbaru terbitan saya, Saksi Maut
telah disiarkan di TV9 jam 10 malam.

Terima kasih kepada rakan rakan yang menonton dan
memberi maklumbalas kepada saya.

Seperti yang saya maklumkan dulu, rancangan ini untuk
kita mendengar, melihat dan merasai perasaan individu
yang menjadi saksi kepada satu satu kemalangan yang
meragut nyawa.

Tatkala mendekati keluarga yang menjadi saksi, memang
sebak pihak produksi mendengar mereka berkongsi
memori.

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.....

Minggu ini memang terlalu sibuk buat saya dan team.

Kami dalam proses menyiapkan episod 2 siaran
7 Februari ini mengenai remaja yang maut disambar
petir di Pendang, Kedah di ikuti episod 3 mengenai
mangsa kemalangan jalanraya di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur.

Kawasan di mana remaja bernama Helmi dipanah petir
Sesi temuramah bersama satu daripada saksi kejadian
Berbincang dengan wartawan Izat dan Jurukamera Nazri Johari

Minggu depan cuti Isnin dan Selasa, justeru perlu siapkan
awal untuk diberi pada pihak LPF untuk prebiu terlebih
dahulu.

Ia satu kemestian bagi setiap program yang berbentuk
rakaman, siaran langsung mahupun berita tidak perlu......

InsyaAllah, Rabu hingga Ahad depan, saya akan ke
Sabah Negeri Di Bawah Bayu untuk satu lagi tugasan
Saksi Maut memaparkan kisah Mangsa Tragedi Bot Karam
di Kudat.

Jika rakan rakan masih ingat, kejadian tragedi bot karam
berlaku pada sambutan AidilAdha November 2009.

Mangsa bot karam di perairan utara Sabah dikatakan baru
sejam bertolak dari jeti Kudat ke Pulau Banggi untuk
meraikan Hari Raya Korban.

19 orang terkorban.......

InsyaAllah, kisah selanjutnya akan saya kongsikan dalam
entri semasa di lokasi penggambaran kelak....

Jika rakan rakan mempunyai saudara mara, sahabat taulan
atau diri sendiri yang pernah menjadi saksi kepada satu
satu kemalangan dan tidak keberatan untuk berkongsi
pengalaman, bolehlah maklumkan kepada saya.....

Bagi saya selain menerbitkan program ini buat tontonan,
ia juga bertujuan memberi info dan ingatan bahawa
kematian tiba tidak mengira umur, masa dan cara......
sampai ajal maka bertemulah kita kepadaNYA.........

DariNYA kita datang...kepadaNYA kita kembali......

7 comments:

  1. semoga usia yang diberikan ini dapat kita penuhi dengan amalan yang berguna.

    ReplyDelete
  2. Semoga keluarga mangsa tetab tabah. Kita akan menyusul juga, cuma cara kematian itu datang tidak dapat kita jangka...

    ReplyDelete
  3. moga mereka tabah dalam menghadapi dugaan dan kehilangan insan tersayang.

    ReplyDelete
  4. Bestnya kak Lin jalan sokmo nak kerja dengan Kak Lin lah...

    ReplyDelete
  5. saya tak sempat tgk lagi cikLin... tp masa tgk sedutan promo tu, bergetar rasa..

    ReplyDelete
  6. ala...baru je tau Cik Inn.Insyaallah, minggu depan saya tengok.

    ReplyDelete
  7. rasa mcm gementar jer nak tgk nih...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...