Ads by nuffnang

Sunday, August 18, 2013

11 Syawal berlalu......

 
Sungguhpun 11 hari, Syawal telah berlalu
rasanya belum terlewat bagi saya
mengucapkan Salam Aidil Fitri
Maaf Zahir Batin buat rakan rakan.

Dok sibuk dengan program Ramadan dan
Syawal maka tak sempat nak berkongsi
kongsi cerita kat blog.

Lagi satu sejak dua menjak ni, saya dok
rajin update "Instagram"... tu yang
kurang menghadap blog.

Instagram ambik gambar terus upload,
cepat dan ringkas saja.

Bagi sesiapa rakan blogger ada Instagram,
boleh follow saya atas nama mazlinnordin.

Kembali kepada sambutan Aidil Fitri, ia 
tak boleh dipisahkan dengan kanak kanak.

Malam raya selain mengemas rumah
dan menyediakan hidangan raya, saya
kena melayan anak anakbuah main
bungaapi.

Bukan layan aja tapi kena "pau" belikan
bungapi untuk mereka sekalilah......


Dan pagi raya seperti biasa tetamu kecil
yang bertandang ke rumah saya bukan
nak makan sangat tetapi nak duit raya.....

Ada yang datang lebih daripada sekali.....

Justeru karikatur yang mengambarkan
kanak kanak perlu mencelup jari ketika
menerima duit raya membuatkan saya
tersenyum sendiri.....


Bagi saya kalau nak datang dua kali pun tak
pa lah...rezeki budak budak.....

Anak anak saudara saya pun apa
kurangnya, balik dari menziarah rumah
saudara mara sibuk kira duit yang
diterima.

Esok dah mula bersekolah.....jadi adik
adik dan anak anak, dah siap ke semua
kerja sekolah??????




1 comment:

  1. Salam aidilfitri cik in. Balik sekolah bukan takat budak2 je kena cek keje sekolah, mak budakpun kena cek balik ceklis... Kot2 baju sekolah terlupa basuh...haha...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...