Ads by nuffnang

Thursday, September 11, 2014

AKU KEMBALI SEBAGAI PELAJAR.......

Kisah semalam.......

Setelah dua hari mengikuti kelas, maka semalam
saya telah mendapat kad matrik.

Saya kini kembali sebagai pelajar setelah lebih
23 tahun meninggalkan alam persekolahan.

Tapi bak kata pepatah orang lama
"hendak seribu daya, kalau tak hendak
seribu dalih..."

Saya menyambung pelajaran di peringkat
Sarjana Falsafah (Master) di Universiti Kebangsaan
Malaysia di Pusat Pengajian Psikologi dan
Pembangunan Manusia.

Antara kuliah yang saya bakal ikuti untuk semester
ini adalah subjek Pengantar Kerja Sosial, Tingkahlaku
Manusia dan Persekitaran Sosial juga Metodologi
Penyelidikan Psikologi.

Ia ada kaitan dengan kerjaya saya sekarang dalam
menerbitkan program program berkaitan dengan
kemanusiaan, masalah kekeluargaan, remaja,
mahupun kanak kanak.

Mulai sekarang saya perlu merancang jadual dengan
lebih teliti dalam membahagikan masa untuk keluar
tugasan penggambaran mahupun tugasan kuliah....

Ya Allah Ya Rabb...... permudahkan lah pengajianku
dan rakan rakan sekuliah.....

Jadikan kami insan yang terus menabur jasa dan
membantu kepada yang memerlukan....

Sesungguhnya Kau tahu apa yang terbaik buat setiap
hambaMU....

Aamiin Aamiin Ya Rabbal Alaamiin......





 

9 comments:

  1. Tahniah Cik Inn. Moga dipermudahkan segalanya dan sentiasa peroleh keberkatan. Tentu jadi sesuatu yang menarik sebab boleh apply terus dengan tugas cik inn sebagai penerbit....salute!!!

    ReplyDelete
  2. Wah cik inn! salute! Semoga cik inn terus sukses

    ReplyDelete
  3. Cik Inn
    Memang best jadi student... tambah2 umur begini..
    research kata kurangkan risiko kena strok.
    SELAMAT MAJU JAYA, CIK INN!

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Cik Inn...selamat belajar. Moga Allah permudahkan perjalanan Cik Inn menuntut ilmu...

    ReplyDelete
  5. waahh..gud luck cik Inn..semoga semuanya dipermudahkan

    ReplyDelete
  6. Saya terinspirasi! Tahun depan sudah membuat keputusan bagi menyambung pengajian sarjana dan sedang mencari tempat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...