Ads by nuffnang

Tuesday, June 7, 2011

Anak Sawa untuk dijual?????

Selepas maghrib, keluar gi cari makanan untuk ADAM.

Seperti biasa antara kedai haiwan yang menjual makanan
si ADAM adalah Toby Pets di Ikano, Damansara Perdana.

Staf di sana memang dah biasa dengan saya terutama
sekali Anuar, kira ketua di kedai terbabit.

Sementara rakannya memasukkan tikus dalam kotak,
Anuar sudah bikin saya teruja kepada haiwan yang 
dikenali sebagai Chipmunk.

Comelnya tapi begitu lincah.....
Anuar boleh beri harga istimewa kepada peminat haiwan ke Toby Pets
Kan ada kartun Alvin dan The Chipmunk, kira macam 
spesis tupailah....

Memang geram betul saya menengoknya, harga seekor 
kalau tak silap dalam Rm 130.00.

InsyaAllah, dalam waktu terdekat ini kalau ada lagi
di Toby Pets mungkin saya akan beli sepasang.

Saya memang suka haiwan peliharaan yang sukar
di dapati.

Terdapat juga anak ular sawa jenis Ballpython dan 
King Snake menanti bagi yang meminati.



King Snake bersaiz kecil

Jangan tersilap di antara King Snake dan King Cobra.

King Snake memang bersaiz kecil tapi King Cobra atau
dikenali sebagai  Tedung Selar antara spesis yang berbisa
dan patukannya jika tidak dirawat segera boleh 
mengundang maut.


Terdapat juga cicak yang dikatakan boleh bertukar warna.


Kalau rakan rakan suka kepada haiwan eksotik,
silalah ke Toby Pets........

Seperti yang saya maklumkan sebelum ini, bila ada haiwan 
peliharaan, peliharalah ia sebaik baiknya......

41 comments:

  1. comel chipmunk tu... tapi yang lain tu geli laaaa chik inn... seriau tengok... naik bulu roma ni..

    ReplyDelete
  2. salam chik inn.moga Adam sht2 je di samping chik inn yg penyayang...nnt tunjuk la adam berfb dan menonton tv ye..teringin nak tgk Adam bersantai.

    ReplyDelete
  3. Assalam...chik Inn, first time akak masuk blog ni, ternampak ular la pulak. Mushkil Adam tu? Tapi apa nak heran, bekas arnab saya pun nama Datok K.

    ReplyDelete
  4. Best gak eeh if bela chipmunk.. Comel gitu.. Tapi tang ulau tu...tu namanya anak ular ke Chik Inn.. Rupa dah macam mak ulau je. Besar dah bah..

    ReplyDelete
  5. kalau bela ballpython kena jaga elok2... silap hari bulan tuannya kena makan... bahaya...

    ReplyDelete
  6. yup.. kita kenalah jaga macam anak kita jugak.. walaupun haiwan tapi tetap ada perasaan..

    ReplyDelete
  7. Pendekar berkuda,
    Terima kasih kerana memberi peringatan...lazimnya ular sawa jenis ballpyhton tidak membesar seperti
    ular sawa batik, ia pendek dan lebih berbentuk bola....

    Aiza,
    Memang kita kena jaga haiwan peliharaan bagaikan anak sendiri...

    Zanafahmi,
    Sekarang Datuk K dah tak ada, jadi tak ada pengganti lain ke?

    Azmask, Mulan, Ayang,Lyida,
    Minat dah bela Chipmunk ke?

    ReplyDelete
  8. akak lebih rela pegang adam..dari pegang lipas...heeee

    ReplyDelete
  9. ada sesiapa yang berkenan hendak membeli anak tedung selar sila hubung saya 012-9849712 andy .lokasi kepong tq

    ReplyDelete
  10. Nak tnya,ad siapa nk jual bby ular sawa tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh trylah whatsapp no ni.0172101164

      Delete
    2. saya ade baby ular sawa 3 ekor.wassap atau call 0176156605

      Delete
    3. Saya ada anak sawa untuk dijual sapa2 call saya no ni 0125444581

      Delete
    4. Saya ada sekor anak ular sawa batik . Nak jual . Pm 0122524429

      Delete
  11. Ada farahin..nak ker..saya ada sekor baby sawa..rm250..call 0135454587

    ReplyDelete
  12. Ular sawa blik..berapa?...saya ad sekor nk jual bleh?

    ReplyDelete
  13. Ada sapa nk jual baby ular sawa...klau yg dh jinak lg baik....call atau wasup 0139384932

    ReplyDelete
  14. Spiesis ape tu?? Agak2 bsar ape??

    ReplyDelete
  15. Saya ada baby ular sawa yg nak saya jual.. Saya baru jumpa 3jam lepas di almari dapur. Ibunya tak kelihat smpi saat ini. Sesiapa yg berminat boleh hubungi saya di 018-9854459.Saya tak tahu nk jaga. Takut esok lusa mati pulak.. saya letak dlm balang kuih plastik. Nak post gambar kt sini saya tak tau.. Whatsapp la saya kalau nk tengok. Lokasi di Taman Tun Dr.Ismail Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  16. sape thu kt mno nk jual ular sawa besar jgk ni nk jual

    ReplyDelete
  17. sya nk jual ular sawA..ada yg berminat x

    ReplyDelete
  18. saya ad jual anak sawa.jinak.bole wasap atau call 0176156605

    ReplyDelete
  19. Ade sape nak beli ular sawe batik.. Boleh pm sy. 01112517633

    ReplyDelete
  20. Ade sape nak beli ular sawe batik.. Boleh pm sy. 01112517633

    ReplyDelete
  21. Ular sawa byk jenis blood python, burma python, america python semua tu bahaya di jaga kena org yg betul2 mahir saja tapi kalo ular ball python ular yg aslnya dari africa malaysia xada cuma ada yg diterna saja utk dijual habitat asl africa ular ball python maksimun mbesar hanya 130cm saja n ramping n tidak merbahaya langsung sangat mudah utk dipelihara nak tahu lbh lanjut seach google...or you tube..

    ReplyDelete
  22. Saya ada ular sawa untuk jual..pm sekarang..
    0176807614

    ReplyDelete
  23. Ade yang nak jual ular sawa...boleh pm saye di wasap 0132755687 tq

    ReplyDelete
  24. Saya nak jual ular ball pyhton umur baru 3 tahun berminat boleh whatsapp 0105628030

    ReplyDelete
  25. Saya ada ular besar ade sape2 nk bole call 0172775460. Tak tahu brape nk jual

    ReplyDelete
  26. Saya ada anak ular sawa berusia lingkungan dlm sebulan klau xsilap sy.. Mna yg berminat blh hubungi sy di no 0165683812 matni..

    ReplyDelete
  27. Baby ular sawa nk jual murah2..area kb contact 01158821023

    ReplyDelete
  28. anak ular sawa batik utk djual. panjang dalam 2-3 kaki. area pasir puteh kelantan. pm 0136299033

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...