Ads by nuffnang

Thursday, June 16, 2011

Kempunan Harumanis.....

Alhamdulillah selamat mendarat di KLIA kira kira jam 
4.15 petang tadi.

Rata rata tugasan Intai Intai Deko bersama pengacara
Nor Azlina Redzuan selama 4 hari di Perlis Indera 
Kayangan menepati seperti yang dibincangkan.

Seperti biasalah dah nama tugasan di luar daerah, ia
menuntut untuk membuat penggambaran hingga lewat
malam.


Dalam keadaan letih, memang nak tulis entri tetapi
signal WIFI di hotel kediaman kami terutama dalam
bilik perlahan sesangat.


Kalau dalam bahasa penyiaran, kira perlahan macam
visual gerak perlahan atau slow motion.


Nak upload photo aja memakan masa yang lama, justeru
teruslah tutup laptop dan Selamat Malam ajalah......


Perlis, negeri paling utara Semenanjung Malaysia,
terkenal dengan buah mempelam HARUMANIS.

Dah nama pun Harumanis, sudah semestinya buahnya
mempunyai bau yang harum dan rasanya.....memang
sedap dan manis.....

Tapi yang ada Diebetes macam saya, tak bolehlah makan
banyak sangat...boleh memudaratkan kesihatan.....


Berikutan musim buahnya baru habis hujung bulan Mei,
maka kami hanya ke ladang Harumanis tenguk pokoknya
sahajalah...

Tahun sebelumnya saya ke Perlis, waktu buah tengah
banyak, di Pusat Kecemerlangan Mempelam ini, selain
boleh membeli Harumanis, pengunjung juga boleh 
menikmati pulut dengan mempelam dan jus mempelam.....

Pintu masuk Pusat Kecermelangan Mempelam Harumanis




Kempunanlah beberapa rakan rakan terutama Penerbit
Intai Intai Deko, Liza dan jurulampu kami Eddy.


Bergambar sahaja lah depan replika Harumanis



Apa nak buat....dah tak ada rezeki.....beli ajalah
mempelam jenis lain.......

Kesian kami.......



6 comments:

  1. Ate..apa pun jenis pelam Ate suka kecuali..pelam masam ;)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, kakcik sempat merasa beberapa biji Harumanis baru-baru ini - datang segar dari Perlis. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Kak Chik Inn...
    sedap tau mempelam tu.Masa cuti sklh aritu de gak ke Perlis.Husben teringin nk mkn harummanis.Beli le 2 biji,tu pun rm11.Mahal jugak rupanyer ye..hihi

    ReplyDelete
  4. Salam...baru tau yang buah pelam ni bermusim..hehehe..sebab tak pernah ambil tahu, beli dan makan semua jenis mempelam tanpa tahu harum manis ke apa ke....

    ReplyDelete
  5. Phentermine...

    PhentermineHome.com will help you get your curvy figure back with the best deals available on the weight loss drug Phentermine, which will help you in slimming without the need of starving yourself or by without going under the painful procedure of surgery...

    http://www.PhentermineHome.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...