Ads by nuffnang

Friday, May 17, 2013

Persembahan Hari Guru.....

Semalam Hari Guru....maka kepada semua
guru yang telah mencurahkan ilmu kepada
anak murid mereka termasuklah saya
semoga Allah terus memberkati perjuangan
kalian.

Guru di tadika, sekolah rendah, menengah
pusat pengajian tinggi juga bagi mereka
yang memberi tunjukajar tidak kira dimana
mereka berada...

Bagi yang telah pergi buat selama-lamanya,
Alfatihah dikirimkan.....

Tanpa insan yang bergelar pendidik, mana
mungkin saya dapat menulis entri ini yang
dibaca oleh rakan sekalian.

Dan semestinya guru yang paling rapat
dengan kita semuanya pastilah ibubapa
ahli keluarga kita......

Merekalah yang mengajar kita dalam
meniti episod kehidupan permulaan
sebelum kita melangkah ke alam
persekolahan.

Seingat saya zaman persekolahan dulu
terutama di peringkat menengah rendah,
sambutan hari guru di sekolah saya
diadakan persembahan daripada pelajar.

Saya dan geng dikenali sebagai ET1 pasti
tidak akan melepaskan peluang untuk
menunjukkan bakat kami dalam
muzikal drama.....

Sayalah tukang karut atau tuan director
dan juga turut berlakon....

Persembahan kumpulan kami sememangnya
yang ditunggu tunggu kerana "lain daripada
yang lain"......

Photo zaman persekolahan semuanya
di rumah ibu saya, maka tak dapatlah
rakan rakan tenguk......(pasti tersenyum
kalau tenguk......)

Zaman persekolahan adalah waktu yang
paling menyeronokkan.....

Hubungan di antara pelajar dulu dan
sekarang bersama guru juga jauh
berbeza......

Sungguhpun profesyen saya bukanlah 
guru, tapi di kalangan staf staf di 
Media Prima saya juga digelar cikgu.....

Bagi saya ilmu yang ada perlu dicurahkan
pada golongan muda.....yang bakal
mewarisi tugas kami yang 4 series ini....

Agak lama juga saya tak turun ke lokasi
program Intai Intai Deko justeru semalam
saya sempat "call shot"  untuk segmen
pengacaraan Nor Azlina Redzuan.....

Selesai penggambaran dan sesi fotograpi
untuk simpanan jurumekap, Alin terus
meminta Almaz wartawan Intai Deko
merakamkan photo saya dan dia....

'Maz, tolong ambikkan gambar Kak Alin
dengan My Teacher...Chik Inn".....sambil
melambai saya untuk duduk di sisinya.....

Masa kecil kecil dulu, saya teringin juga
nak jadi cikgu, tapi mungkin dah ditakdirkan
jadi wartawan/penerbit pula.....

Alhamdulillah, sesungguhnya Allah lebih
mengetahui apa yang terbaik untuk 
umatNYA....

Bersama anak murid kesayangan.....

Generasi anak murid yang kelima dan ke tujuhbelas......



 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...