Ads by nuffnang

Thursday, June 28, 2012

"You were always there for me...."

Hari ini saya masih tidak bekerja kerana menghabiskan
cuti tahun lepas, justeru saya terpanggil untuk
menonton wayang bertajuk "BRAVE" keluaran terbaru
Disney/Pixar.

Poster BRAVE dari Google

Saya bukanlah kaki wayang, 6 bulan sekali pun belum
tentu akan masuk ke panggung wayang, tenguk kat
televisyen ajalah.

Tapi tetiba rasa macam nak menonton tatkala terbaca
di akhbar baru baru ini filem animasi tiga dimensi ini
mengungguli carta mingguan box office Amerika Utara
dengan kutipan jualan tiket sebanyak AS66.7 juta
kira kira RM207 juta.

Tapi di panggung saya menonton tadi, kurang daripada
30 penonton di panggung.

Mungkin sebab tayangan pukul 1.50 petang dan hari
bekerja.

Ia mengisahkan penggembaraan  seorang Puteri Raja
bernama Merida menggunakan suara Kelly Macdonald.

Jalan cerita yang ringkas dan agak melucukan tetapi
mempunyai nilai institusi kekeluargaan yang tinggi
dan erti kasih sayang yang mendalam antara seorang
ibu dan anaknya.

Latarbelakang dan sinematograpi dalam animasi tiga
dimensi digarap bagaikan berada di lokasi sebenar
alam nyata......

Puteri yang tangkas menunggang kuda dan memanah...
Gambar dari Google

Puteri Merida dan ibunya.....
Gambar dari Google

Beberapa babak dalam filem itu sungguhpun sekadar
animasi tetapi turut membuat hati dan perasaan
penonton seperti saya tersentuh......

Antara dailog sebelum filem "BRAVE" melabuhkan tirai...

“You were always there for me, you never gave up on
me and I want you back. I love you.” Puteri Merida
memeluk ibunya yang menjadi beruang akibat sumpahan...
   
Ia sesuai ditonton semua peringkat umur dan jika
rakan ada kelapangan, hujung minggu ini bolehlah
bawa keluarga atau sahabat handai menonton filem
animasi 'Brave".....

Bukanlah saya beri promosi....sekadar
pandangan peribadi.......Selamat menonton........

 

1 comment:

  1. Saya belum tengok lagi, nak bawa anak nantilah. Dia memang suka tengok cerita animasi mcm nih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...