Ads by nuffnang

Friday, April 5, 2013

GUNUNG KINABALU MENGGAMIT KEMBALI.....

 
Sebentar tadi saya patut ke apartmen anak
sedara saya di tengah tengah bandaraya
tetapi terbantut kerana menguruskan
beberapa perkara di ofis dan juga dek
kerana kesesakan lalulintas.

Rata rata saya dengar petang ini banyak
kawasan di Lembah Klang begitu sesak,
nak kata hujan tak pulak.....

Tahniah Hisham Halim dan isterinya Maya 
kerana mendapat puteri pertama mereka
yang dinamakan Misha.

Seorang lagi cucu sedara saya, tapi 
Grandma Inn terlalu sibuk sangat hinggakan
Misha dah berumur satu bulan dua hari tetapi
Grandma Inn tak sempat tenguk secara
langsung.

Tenguk gambar aja......

Sori lah cucunda....InsyaAllah minggu depan
kita jumpa ya.......

Esok sesudah subuh saya akan ke Sabah
selama tiga hari dan seterusnya dua hari
di Sarawak.

Di Sabah saya akan ke Kundasang untuk
menziarahi keluarga Yassin Somidin petani
bukit yang pernah dipaparkan dalam musim
pertama Bersamamu tahun 2005.

Kisah keluarga ini antara yang benar benar
menyentuh hati kecil saya dan pernah saya
kongsikan dalam entri sebelum ini.

Kisah anak anaknya yang menghirup
nasi berlaukkan air dan garam....

Dengan sumbangan masyarakat prihatin,
khabarnya perjalanan kisah hidupnya
banyak berubah.....

Saya memang teruja untuk bertemu dengan
anak anak angkat saya yang kediamannya
di bawah kaki Gunung Kinabalu.....

Jika ada kemahuan pasti ada jalan menuju
kebahagian......

Ni photo zaman muda semasa berjaya mendaki
Gunung Kinabalu....

 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...