Ads by nuffnang

Thursday, February 24, 2011

"Nasihat Kubur....."

Semalam saya titipkan emel kiriman Shahnun buat
rakan rakan blogger.

Hari ini saya nak kongsikan BBM (BlackBerry Mesej)
yang saya terima daripada seorang lagi sahabat karib
iaitu Aminah Haji Mahadi.
(Anak Arwah Haji Mahadi,pelakon yang seangkatan
dengan Arwah P.Ramlee)

Al-fatihah untuk mereka.......

Dalam keadaan Aminah tak sihat sempat juga dia BBM,
saya satu pesanan yang baik dijadikan ingatan..... 

NASIHAT KUBUR :-



Aku adalah tempat paling gelap maka terangilah aku
dengan Tahajud.....

Aku adalah tempat paling sempit maka luaskan aku
dengan bersilaturrahim.....

Aku adalah tempat paling sepi maka ramaikan aku 
dengan perbanyakkan baca Al Quran....

Aku adalah tempatnya binatang binatang yang
menjijikkan maka racunilah ia dengan Amal Sedekah....

Aku adalah tempat Munkar dan Nankir bertanya, maka
persiapkan jawabanmu dengan perbanyakkan mengucap
Kalimah "LA ILA HA IL LALLAH"......

Sampaikan walaupun hanya pada seorang sahabat.......

14 comments:

  1. bagus utk ingatan bersama...ingat dan mengingatkan..

    ReplyDelete
  2. RASA KEINSAFAN SAMBIL DENGAR LAGU AFGAN....

    ReplyDelete
  3. Salam cik Lin...Satu lagi perkongsian yang menarik untuk tetapan kita semua. Saling mengingati antara satu sama lain adalah amalan yang mulia.Terima Kasih.

    ReplyDelete
  4. sentiasa beringat..
    setiap yang bernafas itu akan mati juga..

    ReplyDelete
  5. terima kasih atas ingatan ni chik inn

    ReplyDelete
  6. salam cik inn...

    terima kasih atas perkongsian ini...

    ReplyDelete
  7. yang pasti ditempuhi... terima kasih chik inn atas perkongsian ingatan

    ReplyDelete
  8. n3 yang bagus untuk dikongsi bersama2....

    ReplyDelete
  9. Salam..satu ingatan bagi yang masih bernyawa..kematian itu pasti tapi adakah bekalan yang kita bawa kesana mencukupi...terima kasih untuk ingatan ini

    ReplyDelete
  10. Ya rakan rakan blogger, sesuatu yang baik perlu dikongsikan bersama....moga kita sentiasa dalam peliharaanNYA......Aminn..

    ReplyDelete
  11. sesi perkongsian ilmu yang menarik yang boleh diaplikasi dalam kehidupan seharian.

    ReplyDelete
  12. Bergetar jantung hati makngah apabila membaca entri Chik Inn kali ini............huhuhu oh my dosa.....

    ReplyDelete
  13. "Dan cukuplah mati itu sebagai nasihat.."

    ReplyDelete
  14. Salam hjh...
    Catatan yang sangat baik...buat ingat dan pesanan menuju ke alam yang kekal abadi. Regard

    ezan\media
    Brunei Darussalam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...