Ads by nuffnang

Tuesday, February 15, 2011

"Salji di Car Wash......"

Salam Maulidur Rasul....

Selawat serta salam buat Junjungan Mulia Rasulullah saw.

Seperti saya tulis di "FaceBook" pagi ini, walaupun
hari ini bukan satu satu harinya kita mengingati
Rasulullah saw,  ia adalah antara hari yang perlu kita
tingkatkan ingatan kepada Baginda dan ambil pengajaran
daripada sifat mulia Baginda Rasulullah..

Daripada Abu Hurairah r.a., Nabi Saw bersabda,
"Orang yang berselawat ke atas aku sekali,
Allah berselawat ke atasnya sepuluh kali".
(Riwayat Muslim)

MasyaAllah besarnya fadhilat berselawat ke atas
Rasulullah saw.

Berikutan hari ini cuti dan saya pun dah lama tak cuci
kereta, maka saya pun pergilah ke pusat membasuh
kereta.

Kekadang masa membeli belah, letak kereta di pusat
membeli belah terus tinggalkan kereta untuk dicuci
atau kekadang di apartmen saya ada beberapa pembasuh
kereta secara manual membasuh kereta bahagian luaran
sahaja dengan bayaran RM 6.

Hari ini sebab ada masa terluang sikit, maka saya
pun tunggulah kereta saya dibasuh sambil membaca
suratkhabar.

Sedang khusyuk membaca, terlihat adik pembasuh
sembur sabun macam "salji" terus saya rakamkan
photo.

Barulah tahu kenapa ia dipanggil "snow wash"......

Seperti dimaklumkan sebelum ini, InsyaAllah saya
akan ke Moscow dan Ukraine pertengahan bulan
depan untuk tugasan Jejak Rasul 17.

Dan saya difahamkan ketika itu di Moscow masih bersalji,
justeru kereta saya dah tentulah tak ikut, jadi bila kena
buih nampak macam salji kira oklah kan?????

Macam dipenuhi saljilah kan walaupun hanya sabun...

7 comments:

  1. Salam,
    Bilalah gamaknya boleh main salji...pergi Bukit Cahaya Seri Alam pun musim bunga, tak jumpa salji ;)

    ReplyDelete
  2. salam cik inn..Blog cik inn..lain dari yg lain..malah lebih cantik dan kemas lagi dr blog akak..heee...

    ReplyDelete
  3. post yang menarik, tak dapat ikut tuannya, dapat main buih pun jadilah... jangan dia merajuk sudah... hehehe...

    ReplyDelete
  4. salam,
    tak pernah rasa salji...
    huhuhu

    ReplyDelete
  5. As Salam ,mai jejalan
    ping.pong....Vrooom
    Salam Maulidur Rasul Buat Semua yang Membaca

    ReplyDelete
  6. Chik Inn, musim salji nanti di Moscow ye? nanti buat entry dari sana gambar main salji ye? Kat sana boleh buat snow ball...

    teringat waktu kecil kecil minum ais yang dibulat bulatkan dan disiram air gula warna warni...( ais kepal )

    ReplyDelete
  7. tolong bawak balik gadis russia untuk saya ya. heheheh.. ok keychain cukup lah kakakku yang kusayangi!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...